29.5.07

La meva primera jornada d'eleccions municipals

Vist els aconteixemens i el mal resultat i la mala valoració de la ciutadania de Blanes a la nostre gestió els últims quatre anys, fet que ja vaig analitzar el passat dia, avui és una mica per explicar-vos les sensacions de la jornada electoral.

A l'oficina electoral preparant la PDA pels resultats a les 8 del mati del diumenge


Tal i com va anar el dia, abans dels resultats, i alguns periodistes que vaig trobar pel col·legi on estava jo, vaig pronosticar que el PDB entraria, fruit del nombre de paperetes que agafava la gent. Aquest fet reconec que hem va despistar força, més que despistar sorprendrem. En segon lloc, a mitja tarda, vaig tenir la sensació que anàvem be, anàvem bé perquè algunes persones al veurem al col·legi electoral amb l’etiqueta d’apoderat d’ERC m’agafaven d’amagat i m’ensenyaven la papereta, o altres que al sortir em saludaven efusivament sense jo conèixer-les de res. Hem sorprenia perquè un parell dels que van gairebé agafar la pepeleta sense vergonya d’Esquerra era gent castellanoparlant, un electorat que en principi, si ens votava, era perquè les coses anaven bé. El que vaig fallar en aquest sentit és no contar amb la visió que més d’un cop li havia comentat al cap de llista, que un dels handicaps que podríem tenir, era el fet de rebre les conseqüències del pacte tripartit.

Tot s’ha de dir que varem deixar aquesta opció arraconada perquè creiem que la gent només miraria el caràcter municipalista d’aquestes eleccions, però el fet és que ens varem ben be equivocar. Ja he dit que també hem fallat nosaltres, des de Blanes, però també haig de dir que mirant el panorama general d’ERC, i el fet que on som més forts de Blanes, són els districtes amb més vot Blanc, que personalment l’emmarco que és el nostre vot Blanc, o possible votant nostre. UN vot Blanc que el podem relacionar amb Esquerra Blanes, però que si mirem altres poblacions, la reacció ha estat la mateixa, on érem forts el vot Blanc ha estat més gran o hi ha hagut molta més abstenció.

Per altre banda, jo vaig escollir la taula de Montferrant. I la vaig escollir per una simple rao. Aquesta taula és una d’aquelles taules mostra, és a dir, és una taula que gairebé sempre encerta el resultat final tant en percentatge com en regidors. I vaig anar preparat, per fer la proba i encertar-la fos el resultat que fos. I per desgràcia vaig encertar tots els percentatges excepte dos: El de CiU i el del PP.

Durant el recompte anava veien que ens la fotiem, ja que el PDB com Iniciativa treien moltes més papeletes que nosaltres, i un cop vaig posar les dades finals del recompte de la meva mesa a la PDA el resultat es va confirmar. Vaig pronosticar que treiem un 6.16 , mentre que EUiA en treia un 9 i poc, mentre que el PDB es quedava en el 8.20 i que PSC treia un 34% i que l’Ajuntament quedava amb un 8,7,2,2,1,1.

Però tot i això, el veure el resultat que baixàvem en calent no el podia entendre, s’ha de reconèixer, però ara ja en fred i com ja vaig dir ahir, ho tinc tot molt més clar.



Com a consol del dia com a mínim va quedar que havia acertat 6 dels 8 percentatges dels diferents partits polítics amb un minim de marge d'error

4 comentaris:

Annushka ha dit...

ostres maarc! no tenia encara coneixement dels resultats a blanes. M'he quedat de pedra! Però no has perdut res! i l'experiència és molt. La il.lusió seguirà...

Marc Puig ha dit...

merci anna, però si deixes alguna referència sabre kina anna etS, UN PTOOO

galifardeu ha dit...

Sap greu treballar-se una cosa i no rebre'n resultats... Ànims nano! Encara queda molt per endavant i potser d'aquí un temps et veurem alcalde.
A veure si ens veiem aviat eh! Que amb això de la campanya no se't ha vist el pèl!

Jordi Molinera i Poblet ha dit...

Res Marc... a treballar amb l'horitzo a les municipals del 2011. Apa, endavant!